کد خبر: ۸۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
گروه استان‌ها- رئیس قوه‌قضائیه گفت: در روزهای اخیر ۴۰ نفر از محکومان قصاص با تلاش‌های صورت گرفته و لطف اولیای دم حکم‌شان اجرا نشد، آیا نمی‌شود برای باقی محکومان قصاص کاری کرد، اینکه از جای دیگر اختیار نمی‌خواهد و بودجه هم نمی‌خواهد.
رئیس قوه‌قضائیه در زاهدان: در روزهای اخیر ۴۰ نفر از محکومان قصاص حکم‌شان اجرا نشد

به گزارش آرانیوز  از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضایی استان سیستان و بلوچستان که با حضور اعضای شورای عالی قوه قضائیه و شورای قضایی سیستان و بلوچستان و همچنین استاندار این استان برگزار شد، با اشاره به وجود تعداد احکام سلب حیات قطعی در استان سیستان و بلوچستان که مدت زیادی از زمان صدور حکم آنها می‌گذرد اظهار داشت: لازم است پس از رسیدگی و بررسی‌های لازم، نسبت به تعیین تکلیف آن دسته از احکام قصاص که از زمان ارتکاب جرم و صدور حکم آنها تا امروز مدت زیادی گذشته و همچنین فرد مذکور هیچ گونه مجازات دیگری ندارد اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر 40 نفر از محکومان قصاص با تلاش‌های صورت گرفته و لطف اولیای دم حکم‌شان اجرا نشد، آیا نمی‌شود برای باقی محکومان قصاص کاری کرد، اینکه از جای دیگر اختیار نمی‌خواهد و بودجه هم نمی‌خواهد، نیاز به همت و همفکری همه مدیران استان است.

رئیس دستگاه قضا از معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضائیه نیز خواست که در اسرع وقت اقدامات لازم و مقتضی را در زمینه تامین تجهیزات واحدهای قضایی استان سیستان و بلوچستان انجام دهد.

رئیس قوه قضائیه همچنین از رئیس سازمان‌ها خواست تا شرایط انتقال زندان‌های خاش، سراوان و زاهدان به محوطه‌های خارج از شهر را مورد بررسی قرار دهد و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

محسنی اژه‌ای در ادامه به رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه دستور داد تا ضمن بررسی و پیگیری موضوعات «ایجاد دفاتر خدمات قضایی در شهرهای فاقد این دفاتر» و همچنین «تامین تجهیزات مورد نیاز واحدهای پزشکی قانونی در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان»، اقدامات لازم را در این زمینه‌ها انجام دهد.

جوان محکوم به قصاص در استان گلستان بخشیده شد
11 محکوم به قصاص در استان اردبیل از چوبه‌دار رهایی یافتند
یک محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف کرج آزاد شد

گفتنی است در این جلسه صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه، ضمن قرائت گزارشی از وضعیت خدمات‌رسانی واحدهای قضایی سیستان و بلوچستان، «استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و صدور کارت همیار صلح برای بیش از هزار نفر» را یکی از اقدامات ارزنده صورت گرفته در این استان دانست که قابلیت تعمیم به سایر استان‌های کشور را دارد.

شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضائیه نیز در این جلسه، گزارشی از نیازمندی‌های واحدهای قضایی شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان ارائه کرد و به ذکر نکاتی درباره نحوه تخصیص بودجه مصوبات سفر سال 98 هیئت عالی قضایی به این استان پرداخت.

همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام موحدی آزاد دادستان انتظامی قضات، حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، حجت‌الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، حجت‌الاسلام قدرتی معاون حقوقی قوه قضائیه، سراج معاون سیاسی قوه قضائیه، کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی، به ارائه گزارش‌هایی در مورد بازدیدهای میدانی و گفت‌وگوهای چهره به چهره خود با مردم و کارکنان واحدهای قضایی پرداختند.

انتهای پیام/ح

 
منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار